Tworzywa sztuczne w przemyśle reklamowym. Sprawdź, czy znasz ich zastosowanie
Dodał: Marta Data: 2024-07-02 09:04:49 (czytane: 10664)
Wielu producentów oraz reklamodawców decyduje się na ich wykorzystanie, głównie ze względu na szereg korzyści, jakie te oferują; zalet tej inwestycji jest bowiem naprawdę wiele. Odporność na działanie warunków atmosferycznych, lekkość, różnorodność, łatwość w obróbce – wszystko to sprawia, że zainteresowanie tworzywami sztucznymi w branży reklamowej z roku na rok rośnie coraz bardziej. Postanowiliśmy przedstawić rodzaje tworzyw, które najczęściej wykorzystuje się w szeroko pojętej promocji. Już dziś poznaj je wszystkie.
Najpopularniejsze zastosowanie poszczególnych rodzajów materiałów
Rozwój technologiczny w zakresie tworzenia nowych materiałów spowodował, że dziś mamy do czynienia z naprawdę szeroką grupą dostępnych tworzyw, materiałów, a także metod służących do produkcji przedmiotów i elementów wykorzystywanych w reklamie tradycyjnej. Jednym z najpopularniejszych materiałów jest poliwęglan, określany mianem alternatywy dla tradycyjnego szkła. Wykonywane z niego kasetony świetlne, tablice reklamowe, a także zabudowy wykorzystywane podczas targów cieszą się dziś ogromną popularnością wśród przedsiębiorców z wielu branż. Skuteczna promocja ma ogromne znaczenie, a wykorzystanie w niej jakościowych materiałów reklamowych to jeden z elementów będących w stanie doprowadzić do sukcesu i zwiększenia rozpoznawalności marki. To jednak nie koniec. Wśród tworzyw sztucznych wymienia się także:
- płyty PCW – w związku z możliwością ich szerokiej obróbki termicznej, materiały PCW (twarde oraz spienione) nadają się do bycia wspaniałym nośnikiem reklamowym; spienione płyty PCW są dodatkowo odpowiednie do tworzenia druku reklamowego, produkcji stojaków oraz ekspozytorów reklamowych;
- płyty PET – wykorzystywane do ochrony zadruków, występujące w postaci szyldów oraz stojaków reklamowych; jedną z zalet płyt jest wytrzymałość wobec warunków atmosferycznych;
- płyty PMMA – alternatywa dla tradycyjnego szkła, przez swoją termoplastyczność oraz trwałość znajduje zastosowanie w reklamach 3D (płyty są w stanie być podświetlane od wewnątrz, tworząc tym samym niezwykły efekt);
- płyty HIPS – tworzywo wykorzystywane w czasie produkcji standów reklamowych i stojaków, które wykorzystywane są do ekspozycji, dekoracji salonu, a także podczas wystaw;
- kompozyty reklamowe – znane szerzej jako ścianki, posiadają naprawdę szerokie zastosowanie w branży reklamowej; dostępne w wielu kolorach i formach, wyjątkowo łatwe w obróbce, często widziane pod postacią kasetonów, napisów reklamowych, a także konstrukcji stosowanych w aranżacji reklam sklepowych.
Tworzywa sztuczne odgrywają jedną z najbardziej kluczowych ról w przemyśle reklamowym, jednak nie tylko. Są one bowiem obecne także w szeroko pojętym handlu. To właśnie z plastiku powstają opakowania, torebki i akcesoria służące do zabezpieczenia, przenoszenia bądź wysyłki towaru. Ich potencjał wykorzystywany jest obecnie niemal w każdej dziedzinie życia – przemyśle, modzie, gastronomii. Również w naszym codziennym życiu jesteśmy wręcz otoczeni tworzywami sztucznymi o naprawdę zróżnicowanym zastosowaniu. Przechodząc ulicami dużych miast widzimy reklamy skonstruowane z płyt innych tworzyw sztucznych. Trzymamy przy tym reklamówkę po brzegi wypełnioną zakupami, z czego część z nich dodatkowo zapakowanych jest w minimalistyczne pudełka czy opakowania. Powróciwszy do domu, wychodzimy na taras, gdzie przed promieniami słońca chroni nas zadaszenie z poliwęglanu. Z roku na rok znaczenie tworzyw sztucznych stale rośnie, a my jesteśmy świadkami tego postępu. Ważne, by być świadomym ich właściwości oraz rozmaitego wykorzystania we współczesnym świecie.
/Materiał promocyjny/