Systemy marketingowe POS/POD, czyli reklama bezpośrednia w Twoim sklepie
Dodał: Marta Data: 2025-03-10 10:39:28 (czytane: 887)
Zwłaszcza, jeżeli prowadzisz własny punkt sprzedażowy. W takich sytuacjach warto sięgać po sprawdzone rozwiązania marketingowe, których przecież nie brakuje. Przy stacjonarnej ekspozycji polecamy zainteresować się reklamą POS/POD. To właśnie ona odpowiada za przyciągnięcie uwagi potencjalnego Klienta czy też za wspieranie sprzedaży konkretnych produktów bądź usług. Marketing bezpośredni, bo tak należy określać dziś nośniki point of sale lub point of display, to jeden z najskuteczniejszych sposobów na realizowanie działającej w praktyce strategii promocyjnej w Twoim biznesie. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat takich form reklamowych? Przeczytaj nasz artykuł! Wyjaśniamy kluczowe kwestie!
Tak na dobrą sprawę artykuły określane jako POS/POD to nic nowego i w reklamie stacjonarnej spotykamy je od wielu lat. Problematyczne może okazać się jednak nazewnictwo takich nośników. Zdecydowana większość przedsiębiorców czy nawet Klientów nawet nie wie, że wykorzystuje lub analizuje materiały point of sale i point of display. W tym pierwszym przypadku mówimy przede wszystkim o rozwiązaniach bezpośrednich, zlokalizowanych jak najbliżej miejsca sprzedaży. Tutaj najlepszym przykładem są interaktywne wyświetlacze, plakaty lub ulotki umieszczone tuż przy kasie. Kluczem do sukcesu artykułów POS będzie oddziaływanie na Klienta w momencie, kiedy ten jest na etapie podejmowania decyzji konsumenckiej. Komunikat powinien być czytelny, skuteczny i pozbawiony różnego rodzaju czynników rozpraszających. Wybierając pomiędzy blokiem tekstu a atrakcyjną grafiką, przeważnie rekomenduje się wizualną prezentację produktu bądź oferty. System reklamowy point of display niekoniecznie musi być umieszczony przy kasie. Z definicji będą to materiały rozmieszczone po całym punkcie sprzedaży. Ciekawym pomysłem jest umieszczenie tego typu rozwiązania bezpośrednio przy promowanych towarach. POD to zazwyczaj naklejki, plakaty i etykiety reklamowe przy produktach. Firma STprint – doświadczony producent takich artykułów – podkreśla, że opcja point of display służy nie do finalizacji procesu a do wygenerowaniu potrzeby zwrócenia uwagi na konkretny przedmiot lub wcześniej wybraną usługę.
Tworząc logo dla swojego przedsiębiorstwa należy przestrzegać kilku kluczowych wytycznych. Projektując nowe plakaty dla kampanii reklamowej również musisz brać pod uwagę czynniki, jakie mogą pomóc lub zaszkodzić odbiorowi Twojej akcji. Tak samo jest w przypadku materiałów POS i POD. Ich projektowanie niemalże wyklucza nudę, brak estetyki wizualnej czy także zasypywanie odbiorcy masą niepotrzebnych komunikatów. Stawiając na skuteczność wyżej omawianych tutaj materiałów, sięgaj po minimalistyczne rozwiązania. Atrakcyjna grafika, krótkie hasło reklamowe i identyfikacja wizualna marki w zdecydowanej większości przypadków wystarczają, aby artykuły POS/POD spełniły swoje zadanie. Dobierz odpowiednie nośniki a następnie umieść je wyłącznie w najbardziej polecanych miejscach. Uważaj jednak z intensywnością akcji promocyjnej. Nachalny marketing może bowiem przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego!
/Materiał partnera/