Niedziela Miłosierdzia Bożego – w Busku z bliźniakiem łagiewnickiego ''Jezu Ufam Tobie'' (audio)

Dodał: Agnieszka Data: 2013-04-10 10:56:17 (czytane: 12720)

Święto Miłosierdzia Bożego na prośbę Episkopatu Polski wprowadził Jan Paweł II w 1995 r. dla wszystkich diecezji w Polsce. Dla całego Kościoła papież ogłosił je w dniu kanonizacji św. Faustyny Kowalskiej, 30 kwietnia 2000 r. Tydzień Miłosierdzia rozpoczyna Niedziela Miłosierdzia Bożego - pierwsza niedziela po Wielkanocy.

 

obraz_jezu_ufam003.jpg 

Autorem pierwszego wizerunku Jezusa Miłosiernego, który św. Faustynie podczas objawienia w dniu 22 lutego 1931 r., w celi płockiego klasztoru nakazał namalować Pan, obiecując, iż dusza, która będzie go czcić nie zginie, był wileński malarz Eugeniusz Kazimirowski. Powstawał on przy udziale siostry Faustyny od stycznia do czerwca 1934 roku. Po raz pierwszy publicznie został pokazany w wileńskiej Ostrej Bramie, w 1935 r., w pierwszą niedzielę po Wielkanocy. Zakonnica jednakże nie była zadowolona z przedstawienia pędzla Kazimierowskiego, gdyż nie odpowiadało ono pięknu jej wizji Jezusa.

Gdy wybuchła wojna obraz Kazimirowskiego znalazł się na terenie zajętym przez sowietów. W obawie przed zniszczeniem został ukryty. Taki stan trwał przez dziesięciolecia.

obraz_jezu_ufam001.jpg 

Tymczasem kult Miłosierdzia Bożego rozpowszechniał się stopniowo i zataczał coraz szersze kręgi.

W 1943 r., pięć lat po śmierci siostry Faustyny, dla sióstr w Łagiewnikach drugi wizerunek Jezusa Miłosiernego namalował Adolf Hyła. Było to jego jako wotum dziękczynne za ocalenie rodziny z wypadków wojennych. Artysta mimo, iż dysponował reprodukcją dzieła Kazimirowskiego i opisem z "Dzienniczka", namalował własną wersję. Jako, że powstały obraz nie pasował jednak rozmiarem do nastawy ołtarza w kaplicy krakowskich sióstr, dlatego autor namalował kolejny. Gotowy w 1944 r., po poświęceniu został umieszczony w kaplicy zakonnej w Krakowie_Łagiewnikach, gdzie czczony jest do dnia dzisiejszego. Wraz z szerzeniem się kultu miłosierdzia Bożego kopie właśnie tej trzeciej wizualizacji, opatrzone słowami "Jezu ufam Tobie", rozpowszechniły się na całym świecie.

Sam autor powtórzył ten temat jeszcze 260 razy, malując obrazy do kościołów w kraju i na świecie.

obraz_jezu_ufam002.jpg 

I właśnie jeden z tych oryginalnych ''młodszych braci'' łagiewnickiego wizerunku pędzla Adolfa Hyły, już od kilkudziesięciu lat wisi w buskiej świątyni Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny.
 
Jak informuje świadectwo umieszczone w gablotce obok obrazu, jest on wotum dziękczynnym za szczęśliwe ocalenie Buska i okolicy od wojennej zagłady ufundowanym przez ''pozostałych przy życiu Akowców obwodu stopnickiego''. Mszę Świętą dziękczynną wraz z poświeceniem obrazu celebrował ówczesny administrator parafii, ks. Zdzisław Wesołowski.
 
/JKruk/

Reklama

 

Zapraszamy do wysłuchania kazania.

 

 

Kliknij i słuchaj: 


 

REKLAMA

Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.145.183.127

- (2013-04-16 08:22:25)

Wszystkie cieszą się przywilejami finansowymi. - Kościół i każdy związek wyznaniowy wpisany do rejestru uzyskuje osobowość prawną oraz może korzystać z wielu uprawnień. W sprawach majątkowych kościoły działają poprzez swoje osoby prawne - mówi Money.pl Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów.
Kościoły są zwolnione z podatków lokalnych i tych od nieruchomości. Ponadto duchowni nie płacą podatków od czynności cywilnoprawnych, od spadków i darowizn, oraz zwolnieni są z opłat celnych. - Wszystkie te ulgi nie dotyczą jednak działalności gospodarczej - zastrzega Brzoza.

Za to dodatkowym bonusem jest to, że kościelne rozgłośnie radiowe zyskały status nadawców społecznych i zwolniono je z opłat koncesyjnych. Z racji swojej dominującej roli najbardziej korzysta na tym Kościół rzymskokatolicki.

- (2013-04-15 22:11:40)

Ale jeżeli już o wójtach i innych urzędasach, to są włodarze wszystkich i wierzących z Boga i wierzących we flaszkę itp, są rówżne wiary.. A taki kapelan jest właściwie od katolików i dlaczego państwo mu płaci? Państwo świeckie, nieprawdaż? A druga sprawa to taki pajac jak Skop czy inny to powinien za naniższą krajową pracować...
Poruszasz też temat datków po 1, 2 PLN na tacę, że są niby zbyt małe na opodatkowanie. Ja jeżeli zaroboię 2 PLN to od tego płacę 19% podatku dochodowego 23 % Vat i ZUS 1050 PLN miesęcznie. Więc czy moje zarobione 2 PLN są inne niż zarobione/zebrane przez księdza, proboszcza, biskupa czy innego z tej organizacji? I tu jest sedno sprawy, że nie wszystkim kościół jest potrzebny a wszyscy na niego łózą. Reasumując: kościół i ta wiara nie jest potrzebna wszystkim obywatelom, a państwo - ojczyzna JEST. I należy te dwie kwestie rodzielić. Niech wierni utrzymyją swoich pasterzy i wszystko będzie OK. Państwo nich pobiera od pracownikó i całej firmy pt. Kościół Polski wszelkie podatki jak od innych firm i będzie OK. Takie jest moje zdanie.

-JKrukdo: (2013-04-14 10:15:05) Pensje kapelanów w wojsku polskim: (2013-04-14 16:47:16)

Podajesz: biskup polowy WP w stopniu generała dywizji - 10 750 zł.
Należy dodać, że jest on tylko jeden! Jakiś czas temu Echo Dnia publikowało zarobki świętokrzyskich samorządowców, i takie np. są zarobki 1'szych z brzegu:
12 787 złotych - wójt gminy Oleśnica
12 100 złotych – wójt Stopnicy
10 185 złotych – wójt Zagnańska
11 400 złotych – wójt Pacanowa
11 400 złotych – starosta kazimierski
10 576 złotych - najniższe
wynagrodzenie członka zarządu województwa
itd itp - w skali kraju tysiące urzędników, którzy pobierają wyższe od biskupa-generała pensje. Za co? Czy mocniej niż on przykładają się do pracy, czy większe mają dokonania? czy mają więcej obowiązków?
A za każdym takim spośród tych tysięcy, samorządowym VIP'em stoi dłuższy lub krótszy ogonek jego zastępców, sekretarzy, mecenasów, naczelników, kierowników itd zarabiających niezgorzej.

Weź proszę kalkulator, podlicz z łaski swojej i porównaj sumaryczne koszty utrzymania tego jednego jedynego i tych tysięcy drugich, a potem podziel się z nami wynikiem.


-JKruk do poniżej (2013-04-14 15:52:09)

a propos wydatków na autostrady - ja odniosłem się nie ogólnie do budowy dróg, ale do autostrad-widm - tych rozpoczętych i niedokończonych, tych budowanych z niewłaściwych materiałów i w niewłaściwy sposób, tych - jak obwodnica Warszawy - monstrualnie drogich, droższych niż przez góry Szwajcarii czy bagna Florydy.

Co do twojego stwierdzenia : ''Kościół powinien również być równo traktowany z innymi instytucjami, organizacjami jeżeli chodzi o opodatkowanie wszelkich jego dochodów, równość wobez ZUS itd''. Takiej równości u nas nie było, nie ma i pewnie nie będzie, choćby ze względu na różną specyfikę różnych podmiotów, organizacji, jednostek itp. Mądry system podatkowy to taki, który nie zarzyna owcy z której żyje i czerpie dochody, tylko ją strzyże z rozwagą i to w sposób dostosowany do stopnia rozwoju. Dlaczego przedsiębiorczy młodzi ludzie nie mogą rozwinąć skrzydeł w kraju, a czynią to na obczyźnie, w takiej Anglii czy Irlandii?
Dlatego może, że u nas nie udało się nadal wdrożyć w 100% mitycznego ''jednego okienka''? A może jednak dlatego, że tam po założeniu firmy i rozpoczęciu działalności fiskus i inne urzędy przez określony czas ''szczenięcy'' stosują względem nich taryfę ulgową po to by mogli oni okrzepnąć na rynku, odrobić zainwestowane, a pozyskane często na kredyt, pieniądze i ''wejść na obroty''. A u nas co? u nas fiskus na spółkę z innymi już od pierwszego dnia bierą delikwenta na celownik czy może lepiej odda rzecz zwrot obecnie popularny w rozmowach o polityce - ''na grilla'' - no i grillują go dokładnie i skutecznie. Po prostu - wracając do porównania z początku - zarzynają większość delikwentów - raz i dobrze. Tak dobrze, że ci nie mogąc się realizować, nie mając perspektyw na pracę i normalne godne życie, pakują torby i wyjeżdżają w świat. Ot co.

''Kościół powinien również być równo traktowany z innymi instytucjami, organizacjami '' - czy te organizacje i instytucje - wszystkie pozostałe są równo traktowane? czy wiesz np., że jak słyszałem jeszcze do niedawna (bo ostatnio to się chyba zmieniło) np. policjanci zapadając na zdrowiu i trafiając do szpitala dostawali podwójne wynagrodzenie? Raz- dostawali normalną pensję - nie pomniejszoną, nie tzw ''chorobową stawkę'' jak inni, dwa- dostawali dodatkowo ''zasiłek ozdrowieńczy'' w wysokości pensji. Można by rzec chorować nie zdrowieć. Czy w innych służbach mundurowych jest/było tak samo - nie wiem, pewnie tak. To drobny przykład na to, ze z tą równością to nie do końca.

Inny przykład. Rząd i parlament podnieśli w Polsce wiek emerytalny do 67 lat. Co o tym sądzą sami zainteresowani - można usłyszeć i przeczytać wszędzie. Zresztą statystyki podają, że znaczna część emerytów, szczególnie mężczyzn, pobiera swoje świadczenia tylko przez kilka lat, bowiem - cytuję za wygooglowaną GW - średnia długość życia mężczyzn w Polsce to 72,4 roku .Zatem pracują i płacą 40-45 lat a korzystają 5,4 roku.
A czy wiesz że księża w diecezji kieleckiej przechodzą na emeryturę w wieku 75 lat - oczywiście jak dożyją. Zatem przyznasz chyba , że nie są zbyt dużym obciążeniem dla ZUS w stosunku do innych.

Piszesz : ''Ale również wszelkie datki od parafian na msze czy za posługi powinny być opodatkowane. Wiem ktoś napisze że są, i owszem ale proboszcz płaci około 300 PLN ryczałtowego podatku na kwartał .... Bez komentarza.'' Na początek zapytam: jeśli w ogóle chodzisz do kościoła, to ile dajesz księdzu na tacę podczas Mszy? Ja chodzę. Zazwyczaj daję 2 zł. Z tego co widzę, większość jeśli daje to daje mniej więcej tyle samo. Raz w tygodniu 2 złote od łebka, może co drugiego to takie duże pieniądze? Może więc rząd i Sejm ustalając podatek ryczałtowy wiedzieli co robią?

-Do JKruk (2013-04-14 12:46:25)

Zgadzam się z większośćią co napisałeś poniżej. Jednak według mnie państwo NIE powinno wogóle przekazywać pieniędzy kościołowi. Kościół powinien również być równo traktowany z innymi instytucjami, organizacjami jeżeli chodzi o opodatkowanie wszelkich jego dochodów, równość wobez ZUS itd. Tylko tego się czepiam, gdyż majątek kościoła jest ogromny i nie zawsze zdobyty "elegancko" , a przecież powinno być skromnie, bez przepychu itd.

Wspominasz o autostradach, ale po nich jeżdżą nie tylko katolicy, są dla wszystkich więc finansowane są z budżetu. Natomiast kościół nie koniecznie służy wszystkim, dlatego jestem zwolennikiem dobrowolnego przekazywania datków czy odliczeń od PIT nawet wyższego niż teraz jest planowany dla budżetu kościoła. Ale również wszelkie datki od parafian na msze czy za posługi powinny być opodatkowane. Wiem ktoś napisze że są, i owszem ale proboszcz płaci około 300 PLN ryczałtowego podatku na kwartał .... Bez komentarza.

Jedno słowo o religiach w szkołach. Dobrze pamiętam czas, kiedy religie z sal katachetycznych przeszły do szkół. Więc samo udostępnienie sal lekcyjnych dla w skali całego kraju przez oświatę to ogromna oszczędność dla kościoła (koszt wynajmu, sprzątania itd) i dodatkowo księża stali się nauczycielami ba korzystają z karty nauczyciela, robią awanse zawodowe itd a za wszystko płacimy wszyscy. A może jak nie chce na to płacić??? Mam jakiś wybór? Nie, chciał nie chciał część pieniędzy które obowiązkowo muszę oddać do budżetu państwa trafia do kościoła.

I powtarzam nie czepiam się wiary, katolików, nie czepiam się również księży. Nie podoba mi się sposób finansowania i rozliczania kościoła jako całej instytucji. I tu podoba mi się obecny papież, który mimo wszystko stara się nie być królem, opływać w złocie i korzystać z nadmiernego luksusu.Jak na razie BRAWO dla Niego !

-JKruk do : - (2013-04-14 10:13:33) Budżetowe wsparcie dla instytucji kościelnych (2013-04-14 12:19:32)

By odpowiedzieć wpierw przypomnę fragment tego co napisałem tu w komentarzach nieco wcześniej: (2013-04-11 01:11:23): ''A co do księży, którzy są w pewien sposób ''urzędnikami'' Kościoła chrześcijańskiego, którzy zarządzają nie tylko sferą duchowego życia wiernych ale też wspierają ich na różnych płaszczyznach życia ''cywilnego'' - to napiszę ta: życzyłbym sobie bardzo, żeby nasza ''cywilna'' administracja rządowa i samorządowa była równie tania w utrzymaniu i tak skuteczna i wydajna w działaniu!''
Zacytowałeś info KAI, że Budżetowe wsparcie dla instytucji kościelnych, wyniosło w skali c a ł e g o kraju 718 mln 878 tys (policzyłem dokładnie na wszelki wypadek).ok.
Zestawmy to teraz choćby z pojedynczymi przykładami ''radosnej twórczości'' naszego rządu czyli urzędników państwowych, których pensje w 100% są z naszych pieniędzy. 1' z brzegu - duży i słynny: Stadion Narodowy, od meczu z Anglią nazywany Basenem Narodowym. Niebawem stuknie mu roczek. Kosztował ok. 2.500 mln tj. niemal 3.5 x więcej niż roczne wsparcie dla w s z y s t k i c h instytucji kościelnych, które przedstawiłeś. Drugi przykład - autostrady widma na Euro2012 - ich koszty idą setki miliardów złotych! Utopiono w błocie z naszych pieniędzy 1.000 x więcej niż wyniosło wsparcie dla wszystkich instytucji kościelnych.

Przy okazji autostrad ile firm zostało doprowadzone do bankructwa? ile tysięcy ludzi straciło dorobek życia, pracę czy poszło z torbami? A ile firm czy ludzi doprowadziły do zapaści finansowej teże instytucje kościelne?

Podajesz, że pensje duchownych uczących religii w szkołach to około 350 mln zł, a dotacje dla Kościelnych Uczelni Wyższych to 221 mln zł. Tu zapytam czy uważasz że lekcje religii czy studia teologiczne nie są przekazywaniem wiedzy, nauką i kształtowaniem umysłów i świadomości uczniów i studentów?

Tak się składa, że powstanie systemu szkolnego i uniwersytetów zapoczątkował kościół. Na pierwszych uczelniach nauczano teologii. Dopiero później program nauczania był poszerzany o inne dziedziny. Czy maja więc rację ci, którzy uważają, że religia i teologia to nie nauka? czy wykładający je nie są nauczycielami, którzy z tytułu swojej pracy - podobnie jak ich koledzy uczący matematyki, chemii czy fizyki - mają prawo do wynagrodzenia za swoją pracę?

Warto przy tej okazji zauważyć na przykładzie szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, że katecheci należą bodaj do najlepiej wywiązujących się ze swych obowiązków i przekazujących wiedzę nauczycieli, bowiem nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem uczęszczania przez któregoś z uczniów na korki z religii, co w przypadku innych przedmiotów dziś jest niemal standardem :) Czy księża i katecheci nie zarabiają więc uczciwie na swoje uposażenie?

Kolejne spostrzeżenie-porównanie, którego ocena trafności, myślę, że będzie tym wyższa im więcej lat ma osoba czytająca te słowa. W podstawówce, szkole średniej czy na studiach jesteśmy czy byliśmy uczeni mnóstwa przedmiotów, których nazw często się już nie pamięta. Na pewno uczyliśmy się fizyki, a w jej ramach : mechaniki klasycznej, termodynamiki i mechaniki statystycznej, elektrodynamiki klasycznej itd, itp. Uczono nas matematyki: algebry, trygonometrii, geometrii, logiki, analizy, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa itd.itp. Zadam pytanie :ilu z nas coś z tego pamięta? czy aby umiejętność matematyki nie stopniała do poziomu podstawowych działań matematycznych? Czy podobnie nie ''wyparowała nam z głowy'' fizyka, chemia, biologia, historia i wszelkie nauki, z których w dorosłym życiu codziennym korzysta się może w 1%?

A co z religią? Czy z nią nie jest odwrotnie?! Czy nie jest tak, że obcuje się z nią na co dzień? czy nie jest tak, że zazwyczaj jej znajomość z wiekiem wzrasta?
Jeśli tak jest, to czy aby religia w porównaniu do innych przedmiotów, nawet języków, nie jest aby w czołówce nauk wartych tego by być wykładanych, bowiem służą człowiekowi przez całe życie?

Dotacje do remontów zabytków kościelnych - 26,6 mln zł - kropla w morzu potrzeb, żenująco niska patrząc na różne mądre inaczej wydatki władzy, zważywszy na to, że zabytki kościelne są najliczniejszymi i często jedynymi śladami naszej przeszłości, naszej ponad tysiącletniej historii.
Inne obiekty, ''cywilne'', wojny, potopy, zaborcy, okupanci, ideologie i czas zmiotły z powierzchni.

Czy przytoczone kwoty i ich rozdział jest sensacyjny?

- (2013-04-14 10:15:05)

Pensje kapelanów w wojsku polskim:
biskup polowy WP w stopniu generała dywizji – 10 750 zł
Wikariusz Generalny w stopniu pułkownika – 7850 zł
Wikariusz biskupi w stopniu pułkownika- 7300 zł
Dziekani (pułkownicy) – 6350 zł
Proboszczowie parafii wojskowych (podpułkownicy) – 5250 zł
Administratorzy parafii (majorzy) – 4600 zł
Starsi wikariusze – 4030 zł
Wikariusze – 3850 zł
Młodsi wikariusze – 3800 zł
Pracownicy cywilni – 2700 zł
(źródło: KAI)

- (2013-04-14 10:13:33)

Budżetowe wsparcie dla instytucji kościelnych

Pensje duchownych uczących religii w szkołach – około 350 mln zł
Dotacje dla Kościelnych Uczelni Wyższych – 221 mln zł
Fundusz Kościelny – 89 mln zł
Dotacje do remontów zabytków kościelnych – 26,6 mln zł
Ordynariat Polowy Wojska Polskiego – 19,2 mln zł
Caritas Polska – 5,5 mln zł
Kapelani szpitalni – 3 mln zł
Kapelani więzienni – 2,4 mln zł
Kapelani Straży Granicznej – 842 tys. zł
Kapelani Straży Pożarnej – 745 tys. zł
Kapelani w Policji – 441 tys. zł
Kapelani Biura Ochrony Rządu – 150 tys. zł
RAZEM: około 720 mln zł
(źródło: KAI, MON)

- (2013-04-14 10:08:07)

Nie mam nic do katolikó i ich wiary. Każdy w coś wierzy... Ale mam wątpliwości czy komentarze pod zamieszczanymi informacjami są potrzebne. Wystarczy info i kropka, bo po co podgrzewać atmosferę? Widzę, że JKruk dobrze czuje się w temacie, więc proszę o wyrażenie opinii na temat: pesnji pobieranych przez księży -nauczycieli religii z budżetu państwa, zwolnienia kościoła z wszelkich podatków (dochodowych, gruntowych itd),wypłacania
księżom emerytur z ZUS mimo że nie płacą "normalnych" składek - składki pokrywa państwo czyli my wszyscy, coroczna dotacja z budżetu dla kościoła, wysokich opłat dla księży za posługi (pogrzeb, ślub itd) oraz wiele innych przywilejów dla tej grupy społecznej, a właściwue organizacji? Czy to jest w porządku? Czy jest to organizacja "specjalnej troski" i na specjalnych zasadach wysysająca pieniądze z budżetu państwa oraz od obywateli? I nie mam tu na myśłi wiary jako wiary, lecz naszych pasterzy i ich hierarchów...

-JKruk do poniżej (2013-04-13 10:37:36) (2013-04-13 12:46:52)

Uważasz, że busko.com.pl przemienia się w Portal katolicki? Dlaczego? dlatego , że publikuje od czasu do czasu artykuły nt. wiary czy kultury katolickiej?

Jeśliby oceniać profil portalu poprzez % udział tematów i ilość wejść na poszczególne artykuły to moim zdaniem busko.com.pl jest w 1'szej kolejności kroniką policyjną :)

Artykułów prezentujących działania i dokonania władz lokalnych + informacji ze szkół też jest dużo więcej niż tych, które dotyczą spraw wiary.

Twój osąd może mieć więc podłoże alergiczne - w przypadku uczulenia bowiem nawet mała porcja alergenu powoduje nieproporcjonalnie duże reakcje.

Nie bez znaczenia jest też ilość ciekawych tematów, ich jakość, no i umiejętność ich dostrzeżenia i zaprezentowania.

Tak się składa, że ja i w sprawach wiary i religii mam niemało ciekawych spostrzeżeń. Trafiam na nie od czasu do czasu, w miarę jak staram się rozumem zgłębiać stopniowo co to jest wiara, katolicyzm, dlaczego naucza tak a nie inaczej, dlaczego jak sam doświadczam jest ''uszyta'' na miarę człowieka, jego potrzeb i oczekiwań.

To że wiara - w różnej formie i w różne bóstwa - jest niezbywalnym elementem każdego człowieka i każdej społeczności już od tysięcy lat jest oczywiste. Dziś jest tak samo. Wszelkie ideologie i prądy myślowe, które głosiły i głoszą koniec wiar i religii, są uważam nieszczere, bowiem same w sobie mają ukryte elementy wiary - ''swojej wiary'' - która ma podporządkować uległych im wyznawców czy społeczności którym została narzucona jeszcze bardziej.

Wracając na ziemię - czy uważasz, że informacja o ciekawym pochodzeniu i osobliwości buskiego obrazu ''Jezu ufam Tobie'' nie powinna się ukazać na busko.com. pl? Czy nie jest to też ''wartość'' którą nasze - jak wielu uważa nijakie i nieciekawe Busko -może się chlubić?
Bałtów, który dziś jest turystycznym nr 1. województwa świętokrzyskiego ''wykiełkował'' z jednego śladu dinozaura gdzieś tam na zadupiu. Właściwe działanie, świetny marketing i wizja właściciela sprawiły, że z niczego urósł do dochodowej mega atrakcji, przynoszącej kasę właścicielowi i Gminie oraz miejsca pracy i pensje dla mieszkańców.

Zazdrościsz, że na busko.com.pl pojawiają się katol-artykuły? - zamiast siać nienawiść chwyć za pióro, wysil szare komórki i spłódź informację godną tego portalu :)




- (2013-04-13 10:37:36)

Powoli powstaje nam tu katolicki portal.... Ale jak widać mało pozytywnych komentarzy otrzymują nasi pasterze ;) I w 50% zapewne słusznie

-30 marca rocznica... (2013-04-12 17:06:49)

zamęczenia, ścięcia i spalenia zwłok Kazimierza Łyszczyńskiego - pierwszego polskiego ateisy, byłego jezuity, żołnierza Sapiehy. XVII wiek, chyba 1689r.

- (2013-04-12 16:31:24)

Ja z kolei uważam , ze gdyby księża wierzyli w boga i w to co glosza dla osiągnięcia zysków to nie postepowali by tak jak własnie postepuja zakłamane bezwzględne hieny zerujace na ludzkiej niewiedzy oi strachu.

-do oszołoma JKruk (2013-04-12 16:28:59)

jednym z najwiekszych osiagniec kosciola chrzescijańskiego , który wg mnie jest najzwyklejsza w swiecie SEKTĄ której czlonkowie ubrani w czarne sukienki (molestujacy dzieci i popełniajacy mnóstwo innych przestepstw)jest dążenie do osiągniecia władzy majatku itp. Dla księzy nie ma znaczenia czlowiek a jedynie ZYSK.

-do JKruk (2013-04-12 16:26:32)

jeśli chodzi o to co JP@ zrobił dla ludzi to największym jego osiągniecie byly zapewne "PIELGRZYMKI" - jeżeli mnie będa wozic papamobilami m-ki Mercedes, ponosic koszty przelotów do poszczególnych państw , zapewnia ochronę to ja tez chce tak PIELGRZYMOWAĆ, dla czego nie ponosił żadnych kosztów tych swoich wycieczek zwanych "pielgrzymkami".

-JKruk do poniżej: historia magistra vitae (2013-04-11 21:02:56)

osobliwy pogląd lub kolejne celowe przekłamanie po to by dokopać.
Z tego co piszą historycy, to Warneńczyk zginął na własne życzenie bo poniosła go młodzieńcza fantazja. Przy tej okazji prawdopodobne, że zaprzepaścił zwycięstwo wojsk węgiersko polskich dowodzonych przez doświadczonego dowódcę Hunyadyego nad siłami tureckimi dowodzonymi przez Murada II.

-Król Władysław Warneńczyk (2013-04-11 20:22:44)

zginął w bitwie pod Warną dlatego, że floty Wenecka i papieska dopuściły się zdrady i zamiast pilnować cieśnin Bosfor i Dardanele w nocy przewiozły część armii tureckiej, oczywiście za sowitą opłatą od każdego żołnierza.

-do: oo7 (2013-04-11 16:58:01)

przeczytałem to co napisałeś i zastanawiam się co odpisać... i czy warto odpisywać...

Przytoczone ''argumenty'' to dla mnie zwykła lewacka retoryka zalatująca naftaliną. Takimi ''dowodami'' władza ludowa karmiła latami naród legitymizując zwalczanie wiary i kościoła w narodzie.
A ja myślałem, że wyznawcy tych teorii albo dali już sobie spokój, albo zmądrzeli.

-oo7 (2013-04-11 14:25:00)

Odpowiem pytaniem na pytanie. A skąd wiadomo że, jak twierdzisz, "dzisiejsza nasza europejska cywilizacja i kultura rozwinęła się i ukształtowała dzięki chrześcijaństwu?" Przecież to totalna bzdura!Jak wytłumaczysz śmierc kilkudziesięciu, jeśli nie kulkuset milionów istnień ludzkich, które zginęły w imie tzw boga? Krucjaty, palenie na stosie, nawracanie na siłę.A proces Galileusza, palenie dzieła Kopernika i innych to nie hamowanie rozwoju ludzkości tylko po to by ludzie żyli w ciemnocie? Zastanawiałeś sie kiedyś co by było gdyby nie było średniowiecza? Nie byłoby krucjat, stosów, kościól by nie wstrzymywał dostepu do wiedzy.
Co takiego dobrego dla swiata zrobił "twój" JP2? Watykański bankier, malwersant finansowy jakiego jeszcze nie było, zwolennik faszyzmu i obroća pedofili.To dzięki niemu afrykę dziesiątkuję AIDS, bo nie zgadzał sie na uzywanie prezerwatyw, miał możliwość zapobiegnięcia ludobójstwa w Rwandzie w 1994 roku, a nawet nie kiwnął palcem.
Dalej będziesz twierdził ze kościół jest cacy?

-do: oo7 (2013-04-11 13:50:51)

na podstawie czego stawiasz taką diagnozę? można prosić o szersze uzasadnienie - jeśli takowe istotnie masz? :)

-oo7 do poniżej (2013-04-11 12:51:07)

Ręce i nogi opadają :( Widać ze radio M i ojciec dyrektor, oraz indoktrynacja w wieku dziecięcym zrobiły swoje.

-JKruk do poniżej (2013-04-11 01:32:58)

Ups! omskły mi się buskie siostrzyczki duchaczki, ''szare myszki'' w liczbie bodaj 10, które poświęciły całe swoje życie służbie Bogu i ludziom. Mam nadzieję, że mi to wybaczą :)

-JKruk do poniżej (2013-04-11 01:15:20)

A! zapomniałem wspomnieć o policjantach, ZUSowcach, urzędnikach Skarbówki, Sanepidowcach i innych. Etatowców będzie zatem z 600 lub 700, a może i 1000.

-JKruk do poniżej (2013-04-11 01:11:23)

Czy dobrze się domyślam, że żywisz żal do naszego JP2?
Jeśli tak, to wyrażę moje ogromne zdziwienie - czy uważasz, że JP2 za mało dla ludzi, dla Polski i dla świata zrobił?! osobliwa ocena! Uważam, że żeby coś zmierzyć wpierw należy przyjąć miarę, którą będziemy to czynić lub punkt odniesienia. Napisz więc może co ci posłużyło za miarę lub kto był wzorem, że zarzucasz naszemu papieżowi, że ''nie wprowadził nic co by dla ludzi było''. Bezzasadne głoszenie takich sądów, bardzo delikatnie mówiąc, nie przystoi.

A co do stwierdzenia ''kościół tylko brać całe swoje dziej potrafił nic w zamian nie dając''- przypomina mi ono tłumaczenie kiepskiego słownika komputerowego z ichniego na nasze ;) - domyślam się, że chciałeś napisać, że uważasz, iż kościół od początku swojego istnienia tylko bierze i nic nie daje w zamian - Nie zgadzam się z takim osądem absolutnie. Jak można bowiem tak uważać, skoro wiadomo, że dzisiejsza nasza europejska cywilizacja i kultura rozwinęła się i ukształtowała dzięki chrześcijaństwu?

To przecież dekalog przez setki czy nie tysiące lat, normował życie mieszkańców Europy, póki nie osiągnęli oni takiego stopnia rozwoju społecznego, że umieli i uznali, że potrzeba stworzyć bardziej precyzyjne i rozbudowane zasady i normy wzajemnego współżycia. W Polsce pierwsze ujednolicone prawo ujęte w formie pisemnej, jak wspomniałem kilka dni temu w komentarzach do jednego z artykułów, zostało sporządzone z polecenia Kazimierza Wielkiego. Były to tzw. Statuty wiślickie liczące ok. 59 artykułów.

A co do księży, którzy są w pewien sposób ''urzędnikami'' Kościoła chrześcijańskiego, którzy zarządzają nie tylko sferą duchowego życia wiernych ale też wspierają ich na różnych płaszczyznach życia ''cywilnego'' - to napiszę ta: życzyłbym sobie bardzo, żeby nasza ''cywilna'' administracja rządowa i samorządowa była równie tania w utrzymaniu i tak skuteczna i wydajna w działaniu!
Przykład choćby Buska: w 3 buskich parafiach, ok 15 tys wiernych ''obsługuje'' bodaj 11 księży.
Natomiast na ok. 17,5 tys mieszkańcom w samym Urzędzie miasta przypada ok. 110 urzędników, do tego trzeba doliczyć może i drugie tyle urzędników w jednostkach podległych, urzędników starostwa, których obszarem działania jest powiat, zatem miasto Busko też, do tego rzesza nauczycieli, grono lekarzy itd.Zbierze się pewnie z 500 ''urzędowych dobrodziejów''. Zatem jak się ma 11 księży do 500 etatowców?!

Chyba wystarczy. Ze względu na brak czasu i rozległość tematu nie będę poruszał kwestii gospodarzenia się mieniem i pieniądzem publicznym w przypadku tych dwóch ''administracji'' i '' urzędników''.

''Grubasy''? czy to aby z lekka nie zakrawa na rasizm ;) zresztą dziś prawie każdy kto chce może być grubasem. Otyłych przybywa i byłoby ich dużo więcej, gdyby nie dzisiejsza moda na odchudzanie i wielce rozwinięty biznes, który za kaskę pomaga zrzucać zbędne kilogramy. By być szczupłym potrzeba więc i czasu na ćwiczenia i pieniędzy na specyfiki, dietetyków, trenerów itp. Dlaczego nikt z krytykantów nie pomyśli, uwzględniając ilość księży w stosunku do liczby wiernych i ich hojność, że może po prostu pasterzom w koloratkach służenie parafialnym owieczkom zajmuje tyle czasu, że brakuje im go na pakiernie, fitnesy czy inne baseny, a to dostaną na tacę nie wystarcza na diety-cud? ;)

I na koniec ''zboczeńcy''. W tej kwestii też byłbym ostrożny w głoszeniu tak skrajnych sądów. Obawiam się bowiem, że gdyby inne grupy zawodowe i społeczne poddać tak wnikliwej obserwacji i prześwietalaniu, jak to się dzieje względem księży, to mogłoby się okazać że duchownym daleko jest do miejsc na podium ''normalnych inaczej''.

- (2013-04-10 21:38:04)

szkoda , ze nie wprowadził nic co by dla ludzi było - kościół tylko brać całe swoje dziej potrafił nic w zamian nie dając (grubasy, zboczeńcy i nie wiem kto tam jeszcze jest)

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeżeli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odśwież stronę i spróbuj ponownie...


Szkoła Języków Obcych Europa College

Busko-Zdrój, ul. Batorego 3

Przedszkole Niepubliczne SMERFUŚ

Busko-Zdrój, os. Sikorskiego 9

Centrum Helen Doron Busko-Zdrój

Busko Zdrój, Pl. Zwycięstwa 18, 2 piętro

Szkoła Jazdy Libuda - kursy na prawo jazdy B, A1, A2, A

Busko-Zdrój, ul. Bohaterów Warszawy 7



Konkursy



busko.com.pl poleca

Ogłoszenia

Dodano: 2024-04-18 17:43:20

Luźna Ero Znajomość

Dodano: 2024-04-18 17:41:08

Młoda Kobieta Szuka Mężczyzny

Dodano: 2024-04-18 17:31:08

Poznam Realnego Pana

Dodano: 2024-04-18 16:48:58

Poznam Dyskretnego Faceta

Dodano: 2024-04-18 16:25:00

Sprzedam łóżko dla dziecka

Dodano: 2024-04-18 16:05:23

Przewóz rzeczy przeprowadzki transport Polska His...

Dodano: 2024-04-18 15:45:51

tralki drewniane

Dodano: 2024-04-18 14:55:42

Działka budowlana

Dodano: 2024-04-18 13:48:58

Poznam Pana na spotkania

Dodano: 2024-04-18 11:57:32

Praca

Dodano: 2024-04-18 11:10:49

Montaż anten satelitarnych i naziemnych

Dodano: 2024-04-18 11:09:05

Naprawa komputerów, laptopów

Dodano: 2024-04-18 10:53:07

Lokal do wynajęcia

Dodano: 2024-04-18 10:22:51

Naprawa

Dodano: 2024-04-18 08:58:29

ŚWIADECTWA CHARAKTERYSTYKI ENERGETYCZNEJ, AUDYTY ...